• Festiwal Inqbator
  • Festiwal Inqbator
  • Festiwal Inqbator
  • Festiwal Inqbator
  • Festiwal Inqbator
  • Festiwal Inqbator
  • Festiwal Inqbator
  • Festiwal Inqbator
  • Festiwal Inqbator
  • Festiwal Inqbator
  • Festiwal Inqbator
  • Festiwal Inqbator
  • Festiwal Inqbator

Program

9. Festiwal Teatralny InQbator
13- 15 września
Ostrołęka 2018

Program (PDF)

13 września (czwartek)

18.00 Parada (Pl. Bema – Scena przy DH Kupiec)
18.30 Oficjalne otwarcie InQbatora (Scena przy DH Kupiec)
18.40 DZIECI WOJEN – kronika obrazu i słowa  Ostrołęcka Scena Autorska (plac przy Scenie przy DH Kupiec)
19.30 ORFEO’70  Dawid Żakowski  (Scena Kameralna OCK )
20.30 LA CAJA  Mai Rojas and Los Escultores del Aire a – Hiszpania  (Scena Główna OCK)
22.00 Periginus Teatr KTO (Parking przy ul. Prądzyńskiego, za Sceną przy DH Kupiec)

14 września (piątek)

10.00 Czarny Łabędź Teatr  Scena (Scena przy DH Kupiec)
19.00 Konstelacje Fundacja Artystyczna Perform (Scena Kameralna OCK )
19.30 INQBATOR 2017  – wernisaż pokonkursowej wystawy fotograficznej (Hol OCK)
20.00 Wieczór profesorski (Scena Główna OCK)  
21.30 Adam et Eva. In vivo. Warszawskie Centrum Pantomimy -Street (Parking przed OCK)

15 września (sobota)

14.00  finał warsztatów pantomimy (plac przy Scenie przy DH Kupiec)
14.30 Pięciu nieudanych Fundacja Sztuka Ciała
15.30 Czarny łabędź Teatr Scena (Scena przy DH Kupiec)
16.30 Tradycja Teatr Rękawiczka (plac przy Scenie przy DH Kupiec)
18.00 Nieme kino Teatr MIMO (Parking przed OCK)
19.00 Motyle Paulina Święcańska- Dawid Żakowski, adepci Zespołu De-eM, seniorzy premiera rezydencja  (Scena Kameralna OCK)
20.00 Déjà vu Bodeker& Neander (Scena Główna OCK)
21.45 Kalos Kaghatos Teatr AKT (Parking przy ul. Prądzyńskiego, za Sceną przy DH Kupiec)

Wydarzenia towarzyszące:

9  – 12 września   

Warsztaty teatru niewerbalnego/wizualnego – Bartłomiej Ostapczuk

10 – 12 września

Warsztaty krytyki teatralnej – Włodzimierz Neubart

10 -12 września

Duża przerwa 6  prezentacji x 20 min

13 września

Taniec współczesny (Master Class) – Andrzej Morawiec

13 – 15 września

Gra uliczna „Maska”

13 – 15 września

Konkurs na recenzję teatralną dla młodzieży szkolnej

LA CAJA  Mai Rojas and Los Escultores del Aire a – Hiszpania

Warszawskie Centrum Pantomimy

Warszawskie Centrum Pantomimy to przestrzeń, w której możliwy jest prawdziwy rozwój sztuki teatru pantomimy. Organizowanie warsztatów, do których zapraszani są uznani artyści tej sztuki z kraju i zagranicy, wspieranie projektów teatralnych z dziedziny sztuki mimu oraz produkcje spektakli pantomimy, to jedynie cześć naszej aktywności. Warszawskie Centrum Pantomimy koordynuje działania Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Mimu organizowanego przez Teatr Dramatyczny m.st W-wa oraz całorocznego Studia Pantomimy.

Wierzymy, że prowadzone na różnych płaszczyznach działania edukacyjne i artystyczne , tworzenie profesjonalnego zespołu teatralnego a także planowane publikacje przyczynią się do wzrostu zainteresowania odkrywaną na nowo Sztuką Mimu.

www.mimowie.pl

Warsaw Mime Center – STREET

To idea połączenia teatru wizualnego, plastycznego z teatrem pantomimy i fizycznym w przestrzeni ulicy, pleneru, miejsca bezpośredniego kontaktu z widzem.

Plastyczne podejście do ukazywanych treści w połączeniu z potencjałem aktorów i adeptów studia Warszawskiego Centrum Pantomimy, to przestrzeń naszego nowego eksperymentu teatralnego, który jak wierzymy udowodni, że taki rodzaj teatru ma przed sobą wspaniałą przyszłość.

Bartłomiej Ostapczuk – Dyrektor artystyczny

Adam et Eva. In vivo. – spektakl teatru wizualnego

To próba zmierzenia się z wyobrażeniami na temat pierwszych ludzi na ziemi, wyborów przed którymi być może musieli stanąć i możliwych konsekwencji ich działań.

To wspólna podróż po obszarach przypowieści z przed tysięcy lat, zaskakująco dziś aktualnych, ukazanych przez pryzmat człowieka współczesnego. Teatr bezsłownego obrazu, wykorzystuje bogactwo swych środków stanowiąc niewyczerpane źródło różnorodności narracyjnych.  Te natomiast w zależności od wrażliwości i wyobraźni widza, układają się w indywidualną całość, tworząc ostateczną treść spektaklu.

W tym wszystkim dystans i humor, bo czy można inaczej jeśli zdamy sobie sprawę, że po tak wielu latach od naszego początku, wobec pojęcia Miłości nadal stajemy zdumieni i bezradni?

Scenariusz, reżyseria, choreografia Bartłomiej Ostapczuk
Muzyka: Paweł Odorowicz
Scenografia: Sławomir Szondelmajer
Reżyseria światła: Jędrzej Skajster
Występują: Paulina Staniaszek, Magdalena Kultys, Renata Birska,
Karolina Stanisławska, Gabriela Całun, Aleksandra Batko, Jan Kraśniewski,
Krzysztof Kuc, Paweł Kulesza, Maja Rękawek, Agata Małachowska, Małgorzata Watras, Andres Santos, Justyna Filinowicz, Severine Veens, Bartłomiej Ostapczuk.

Teatr KTO

Autor zdjęć: Robert Siwek

Wieczór profesorski

Fun AB®-ja”,  Alan Bilmor Production (PL), 20’
idea: Aleksandra Bilińska, Andrzej Morawiec
Choreografia: Andrzej Morawiec
Muzyka: Aleksandra Bilińska
Wykonanie: Aleksandra Bilińska, Andrzej Morawiec

Opis spektaklu:
Spektakl Fun AB®-ja traktuje o skomplikowanych i wielopłaszczyznowych relacjach interdyscyplinarnych  w każdej dowolnej konfiguracji społecznej. Problematyka skupia się na potrzebie wpasowania się we wzorce, które często są sprzeczne same ze sobą.

„Nie bójmy się”

Choreografia, wykonanie: Anna Haracz, Andrzej Morawiec
muzyka: Andrzej Morawiec z wykorzystaniem sampli Aleksandry Bilińskiej
Kostiumy: Anna Haracz

Projekt zrealizowany dzięki finansowemu wsparciu Urzędu Miasta Gdańsk

A jakby tak przestać się bać? 
Mijającego czasu i jego skutków?
Starości, bolącego ciała, siwizny i braku szacunku ze strony tych, do których dziś świat należy?
Monotonii życia w jednej relacji. Upierdliwego męża i zrzędliwej żony? 
Przestać się bać śmieszności i kochać po grób.
Przestać się bać nudy, rutyny, pozornej nijakości dnia codziennego i zachwycać się drobiazgami dnia codziennego?
A co jeśli pod tym wszystkim co dziś nazywamy dojrzałością a nawet starością kryje się urok mądrości, głębia codzienności i nieprzemijalność miłości.

„Nie bójmy się…” to projekt stworzony przez dwie doświadczone osobowości trójmiejskiego środowiska tanecznego: Annę Haracz – tancerkę o rozpoznawalnym stylu, założycielkę autorskiego teatru KINO VARIATINO oraz Andrzeja Morawca –  doktora sztuki, tancerza, pedagoga i choreografa. To spektakl dojrzałych ludzi i dojrzałych artystów. Z perspektywy mijającego czasu patrzymy na swoje wybory, błędy, sukcesy i porażki. Nadajemy im różne znaczenia, przyklejamy im odmienne etykiety. Uwikłani w codzienne relacje wiemy, że dzień dzisiejszy to suma naszych lęków i aktów walki z nimi. Ten spektakl to opowieść o jakże niemodnym dziś temacie dojrzałości, miłości, banalnościach dnia codziennego i niespiesznego starzenia się…

BILIŃSKA, Aleksandra

ur. 17 VIII 1973, Opole, teoretyk muzyki, kompozytorka, improwizatorka, etnomuzykolog.

Absolwentka Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach oraz Podyplomowych Studiów Etnomuzykologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Od 1998 roku wykładowca Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach; kierownik muzyczny Warszawskiego Teatru Tańca; instruktor w Szkole Wokalnej im. Jerzego Wasowskiego z siedzibą w Ośrodku Kultury Ochoty w Warszawie.

Autorka scenariuszy i muzyki do kilkunastu spektakli baletowych z choreografią wybitnych choreografów, m.in. Ewy Wycichowskiej, Aleksandry Dziurosz, Andrzeja Morawca, Wojciecha Mochnieja, Ulrike Hager; jej kompozycje wykonywane były w Polsce, Puerto Rico, Niemczech, na Ukrainie, na Tajwanie, w Czechach, w Brazylii oraz Meksyku (m.in. na prestiżowym festiwalu muzyki elektronicznej Muslab), a także autonomicznych kompozycji elektronicznych; współpracuje jako producent wydarzeń muzycznych.

Uczestniczka wielu konferencji naukowych z zakresu teorii muzyki oraz sesji warsztatowych, prowadząca m.in. warsztaty z zakresu improwizacji fortepianowej (m.in. w ramach ogólnoświatowej konferencji ISME w Porto Allegre w Brazylii, w Akademie Remscheid w Niemczech, w Westminster Choir Collage w Princeton, NJ, Univercite Laval w Quebec, Kanada, w Instytutach Emila Jaques-Dalcroze’a w Genewie oraz w Hellerau, Stowarzyszeniu Emila Jaques-Dalcroze’a w Taipei na Tajwanie, w Instytucie Emila Jaques-Dalcroze’a w Brukseli, w Uniwersytecie Pedagogicznym w Sumach na Ukrainie, Uniwersytecie w Lizbonie, Akademii Muzycznej w Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie, Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach). W sferze jej zainteresowań pozostają: muzyka XX i XXI wieku, twórczość wokalna i wokalno-instrumentalna, muzyka elektroakustyczna, polski folklor, a także muzyka w formach interdyscyplinarnych.

Pomysłodawczyni i organizatorka Ogólnopolskiej Sesji Naukowej na temat Inspiracje kurpiowskie w polskiej muzyce chóralnej organizowanej przez Akademię Muzyczną im. K. Szymanowskiego (2015), a także I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Literatura muzyczna XX wieku we współczesnej szkole (Katowice, 2004, 2005, 2007); współpracuje przy organizacji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

Prezes Stowarzyszenia Strefa Otwarta (w latach 2012-2016, obecnie członek Komisji Rewizyjnej), członek ISME, Dalcroze Society of America, Polskiego Seminarium Etnomuzykologicznego.

Na koncie dorobku naukowego posiada wiele publikacji, wśród których do najważniejszych należą książki: Katalog polskich utworów inspirowanych folklorem (IMiT Warszawa 2014), Przykłady ćwiczeń do improwizacji fortepianowej, materiały dydaktyczne dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (Dalcroze Society of Taiwan Taipei 2012) oraz artykuły z zakresu teorii muzyki i pedagogiki muzycznej.

Informacje o jej osobie można znaleźć w wielu pracach naukowo-badawczych, doktorskich i magisterskich.

Andrzej MORAWIEC
Doktor sztuki, tancerz, pedagog, choreograf.
Absolwent bytomskiej Państwowej Szkoły Baletowej (1986) oraz Leningradzkiego Instytutu Kultury na wydziale Choreografii i Pedagogiki Baletu (1990).
Tańczył w zespole baletu Państwowej Opery Śląskiej i Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu, gdzie jednocześnie zajmował się asystenturą i repetycją prac choreografów zagranicznych. Występował gościnnie w Gdańskim i Kieleckim Teatrach Tańca. Był instruktorem i choreografem Sekcji Akrobatyki Sportowej AZS AWF w Katowicach i wykładowcą katowickiej Państwowej Akademii Muzycznej na wydziale Rytmiki.   
Pedagog tańca klasycznego i współczesnego oraz twórca licznych prac choreograficznych dla Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu, prezentowanych w kraju i za granicą. Tam też założył Tom Bombadil Dance Company, a choreografia „Loa” w wykonaniu tego zespołu zdobyła wyróżnienie II Gdańskich Debiutów Młodych Choreografów w 1997 roku.
Od września 2001 roku nauczyciel tańca współczesnego w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku. Wykładowca metodyki nauczania tańca współczesnego na Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina w Warszawie na wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca.
Współtworzył „Trójmiejską Korporację Tańca” zrzeszającą najlepszych tancerzy związanych z Trójmiastem, w ramach której występował się głównie jako tancerz solowy.
Wyróżniony przez Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej Nagrodą Indywidualną II stopnia, za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce. 
W 2010 roku uzyskał tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej rytmika i taniec.
W 2014 roku oznaczony „Zasłużony dla Kultury Polskiej” przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Anna HARACZ
Twórczyni teatru KINO VARIATINO, niezależna tancerka, choreograf, nauczyciel jogi i medytacji. Z teatrem realizuje własne spektakle prezentowane na trójmiejskiej scenie offowej, festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce i zagranicą. Dotychczas zrealizowała około 20 autorskich spektakli oraz brała udział w wielu projektach artystycznych. Jest absolwentką Państwowego Studium Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu, specjalizacja taniec oraz posiada tytuł zawodowego tancerza wydawanego przez ZASP.

Do jej najważniejszych nauczycieli ruchu, tańca i głosu należą: Marek Oleksy, Witold Jurewicz, Iwona Olszowska, Jacek Łumiński, Leszek Bzdyl, Melissa Monteros, Ray Chang, Douglas Dunn, Mark Thompkins, David Zambrano, Lisa Nelson, Thomas Hauert, Ang Gey Ping, Ohad Naharin, Olga Szwajgier, Zygmunt Molik.

Jest uznanym pedagogiem tańca współczesnego, oraz certyfikowanym nauczycielem hatha-jogi wg. metody Iyengara w stopniu Intorductory II oraz Vinyasa Krama Jogi. Od lat realizuje autorski program terapii poprzez improwizację taneczną, pracę z głosem oraz jogę.

Z reguły jej spektakle oraz praca to: „atmosfera, prosta i wyrazista forma, obecność, podróżowanie wokół osobistych wypowiedzi mających w percepcji wymiar sensytywny. Kanałem komunikacji stają się zmysły a nie emocje. To taniec subtelności ruchu, dźwięku, koloru, kostiumu, rekwizytu, dialogu, uważności, zestrajania. To dotykanie cennej warstwy bytu”.

Iwona Olszowska

Czarny Łabędź

„Czarny Łabędź” inspirowany jest bajką o Brzydkim Kaczątku H.Ch. Andersena.

W spektaklu poruszamy problem  braku tolerancji dla odmienności, innego wyglądu, innego zachowania, ,niż to ogólnie przyjęte i akceptowane w określonym środowisku.  W naszym spektaklu wiejskie podwórko stanowi małą społeczność, która musi poradzić sobie z pojawieniem się kogoś, kto nie mieści się w skali panujących tam zasad, reguł, zależności, przyzwyczajeń itd. Pokazujemy różne postawy mieszkańców  podwórkowej społeczności wobec tego co inne, odmienne a więc agresja, odrzucenie, ostracyzm, brak akceptacji, nieprzyjazne komentarze ale również tolerancja i miłość.Pomimo powagi poruszanego tematu, spektakl jest przyjazny, wesoły nie budzi negatywnych emocji a skłania do refleksji.Barwna oprawa plastyczna, piękna scenografia i bogata warstwa akustyczna i muzyczna tworzą przestrzeń ciekawą dla dzieci i ich opiekunów. Spektakl bawi i uczy. Zapewnia wiele estetycznych wrażeń.

Dramaturgia: Maciej Dużyński,  Dariusz Jarosiński
Scenografia: Marek Sułek
Muzyka: Marek Żurawski

Prapremiera odbyła się 29 maja 2018 r.                         

Spektakl powstał przy wsparciu finansowym m.st.  Warszawa

Stowarzyszenie Scena 96 to warszawska organizacja pozarządowa utworzona w 1996 roku przez artystów, animatorów i menedżerów kultury związanych z kultura niezależną. Prowadzi działalność statutową polegającą na organizowaniu wydarzeń teatralnych i około teatralnych. Organizuje festiwale i przeglądy, warsztaty i przedsięwzięcia edukacyjne o charakterze artystycznym. Członkowie stowarzyszenia prowadzą własny zespół teatralny i taneczny.

 

 

 

Festiwal Teatralny InQbator